Новости проекта
Разъяснение ситуации с рекламой и предупреждением МАРТ
Обновленные функции Schools.by
Голосование
Пользуетесь ли вы мобильным приложением Schools.by?
Всего 0 человек

КАНСУЛЬТАЦЫЯ ДЛЯ ВЫХАВАЛЬНІКАЎ «Арганізацыя куткоў прыроды ў установе дашкольнай адукацыі»

Дата: 22 апреля 2020 в 13:31, Обновлено 16 ноября в 12:18

Патрабаванні да падбору аб'ектаў для кутка прыроды

1. Расліны, жывёлы павінны быць тыповымі для той ці іншай сістэматычнай або экалагічнай групы.

2. Расліны і жывёлы павінны быць яркімі і знешне прывабнымі, здольнымі выклікаць і ўтрымаць увагу дзяцей дашкольнага ўзросту.

3. Неабходна мець некалькі асобнікаў аднаго віду раслін і жывёл.

4. Расліны і жывёлы павінны быць абсалютна бяспечныя для здароўя дзяцей:

  • не павінна быць атрутных
  • не павінна быць калючых
  • не павінна быць алергічных

Могуць выклікаць алергію:

  • прадукты жыццядзейнасці раслін (алкалоіды, ферменты, Эфірныя алею і інш.)
  • пыльца квітнеючых пакаёвых раслін
  • зрелые спрэчкі папараці
  • лісця, пакрытыя пухнатым валасяным покрывам, расліны з жорсткімі і шурпатымі лісцем
  • сок раслін
  • пыл, які назапашваецца на лісці раслін
  • зямля, у якой растуць пакаёвыя расліны
  • воўна жывёл,
  • корм для жывёл,
  • вынікі жыццядзейнасці жывёл
  • не павінна быць агрэсіўных жывёл

Животные павінны быць здаровыя і правераныя ў ветэрынара.

6. Расліны і жывёлы павінны быць непатрабавальныя

7. Неабходна ўлічваць ўмовы памяшкання ўстановы дашкольнай адукацыі з яго падвышанай тэмпературай, сухасцю, наяўнасцю шуму і т .д. для нармальнай жыццядзейнасці, росту і развіцця раслін і жывёл

9. Падбор раслін і жывёл павінен быць ажыццёўлены з улікам узроставых асаблівасцяў дзяцей.

Расліны кутка прыроды ў другой малодшай групе (3-4 выгляду)

  • ярка, багата і доўга квітнеючыя, маючыя ярка афарбаванае лісце
  • яскрава выяўленыя асноўныя часткі (сцябло, лісце, кветка)

Напрыклад: Бальзаміна (Ванька мокры, недатыку, агеньчык),пеларгонія (герань) ,гібіскус (кітайская ружа або шыпшына),колеус (крапіўка),аукуба («залатое» або «каўбасныя» дрэва)

Жывёлы кутка прыроды ў другой малодшай групе:

  • з якімі дзіця не можа ўступіць у непасрэдны тактыльны кантакт,
  • маючыя яркую афарбоўку,
  • выдаючыя прыемныя гукі, не палохалыя дзяцей,
  • вядучыя актыўны лад жыцця на працягу года.

Напрыклад: Залатая рыбка, Срэбны карасік, Канарэйка

Расліны кутка прыроды  ў сярэдняй групе (4-5 выгляду)

У дадатак да раслінам для кутка прыроды малодшай групы, у сярэдняй групе расліны змяшчаюць у якіх:

  • розная форма лісця
  • разная велічыня лісця
  • разны характар лісця (характар паверхні лісця і іх далікатнасці).

Напрыклад: бягонія-Рэкс, аспарагус, фіялкі, духмяная герань

Жывёлы кутка прыроды ў сярэдняй групе

два выгляду рыбак, якія адрозніваюцца

  • па вонкавым выглядзе
  • па звычкам.

Напрыклад:

марудлівы сажалкавы карась і рухомая верхаплаўка, канарэйка

Расліны кутка прыроды ў старэйшай групе (6-7 відаў).

папаўненне кутка прыроды новымі раслінамі:

  • з рознымі патрэбамі ў святле, вільгаці, цяпле,
  • з разнастайнымі кветкамі, сцебламі (павойнымі, сцелюцца),
  • з рознымі спосабамі размнажэння.

Напрыклад:

Традесканция, Хлорофітум, Пакаевы вінаград, Зигокактус( дзекабрыст), Плюшч, Клівія, Амарилис.

Жывёлы кутка прыроды ў старэйшай групе

  • з птушак перавагу варта аддаваць тым ,якія выводзяць нашчадства ў няволі (канарэйка, хвалісты папугайчыкаў)
  • з паўзуноў-чарапаха
  • з млекакормячых – хамячок, марская свінка, трусік.

Патрабаванні да размяшчэння аб'ектаў кутка прыроды:

1.Куток прыроды можна размясціць у групавы пакоі або распранальні.

2.Абъекты кутка прыроды размяшчаюцца ў светлай частцы пакоя

3. Аб'екты кутка прыроды размяшчаюцца на нізкіх сталах і тумбах, буйныя на падлозе.

4. Да кожнага аб'екту павінен быць свабодны падыход для назіранняў і догляду за ім.

5. Размяшчаючы насельнікаў у кутку прыроды, неабходна паклапаціцца аб тым, каб былі ўлічаны іх біялагічныя асаблівасці і патрэбы.(напрыклад, глоксиния не любіць яркае святло, бальзаміна наадварот).

6. Расліны кутка ня варта размяшчаць каля адкрываюцца для ветрання вокнаў, фортачак, каля крыніц ацяплення, так як рэзкія ваганні тэмпературы шкодныя для іх.

7. Клеткі з птушкамі размяшчаюць далей ад скразнякоў, батарэй.

8. Акварыумы размяшчаюць збоку ад акна, пазбягаючы прамых сонечных прамянёў

9. Пры размяшчэнні раслін і жывёл неабходна ўлічыць і эстэтычную бок: куток прыроды павінен упрыгожваць групу.

Пашпарт расліны (жывёлы) для педагога ўтрымлівае фатаграфію расліны (жывёлы) і характарыстыку.

Сезонныя змены ў кутку прыроды.

Насельнікі кутка прыроды:

  • Пастаянныя насельнікі
  • Часовыя насельнікі

Увосень часовыя насельнікі кутка прыроды :

1. Перасаджаным з кветніка ў гаршкі (нізкарослыя астры, аксаміткі і інш. квітнеючыя расліны)

2. Букеты ярка афарбаваных лісця дрэў і хмызнякоў

3. Гародніна, садавіна

4. Заквітаюць другасна некаторыя дзікарослыя травы: дзьмухавец, Васілёк, цыкорый і т. д.

Узімку часовыя насельнікі кутка прыроды

1.Зрэзаныя галінкі дрэў і кустоў

2. Цыбуля

3. Пророщенные азімыя культуры: авёс, пшаніца

4. Расада.

5. Прарошчванне карняплодаў: напрыклад морквы, храпкі капусты

Увесну часовыя насельнікі кутка прыроды :

1. Вырошчванне зеляніны салаты, кропу.

2. Вырошчванне агародніннай расады: агуркоў, капусты

3. Вырошчванне кветкавай расады: аксаміткі, астры, кіпцікі і г. д

Улетку часовыя насельнікі кутка прыроды :

Казуркі, якіх можна ўтрымліваць у садках

Напрамкі работы з дзецьмі ў кутку прыроды

- назіранне

- прадметныя гульні з пакаёвымі раслінамі

- доследы і эксперыменты

Вольны час, сузіранне, сюрпрызы, творчасць,

- вядзенне календара надвор'я ,

- вядзенне дзённікаў назіранняў.

Праца па догляду за насельнікамі кутка прыроды

ПРАЦА Ў ПРЫРОДЗЕ:

  • Праца па догляду за раслінамі
  • праца па догляду за жывёламі

Віды і змест працы па догляду за раслінамі

Малодшая група:

- паліў, рыхленне, выдаленне пылу, пасеў, пасадка праводзіцца сумесна з выхавальнікам

Старэйшая група

- паліў , рыхленне, выдаленне пылу, пасеў, пасадка праводзіцца пад наглядам выхавацеля, самастойна. Выхавальнікам могуць быць дадзеныя як індывідуальнае даручэнне, так і праца па падгрупах і ў пары.

Малодшая група: рыбкі, канарэйка. Дзеці сумесна з педагогам кормяць рыбак, птушачку ў клетцы.

Сярэдняя група: рыбкі, птушачкі, грызунысумесна з педагогам мяняюць ваду ў акварыуме, дзеці дапамагаюць педагогу карміць жывёл у кутку прыроды, дапамагаюць мыць паілкі і кармушкі

Старэйшая група: рыбкі гупп, канарэйкі, папугаі, хамячкі, чарапашкі .

  • сумесна з выхавальнікам мяняюць ваду ў акварыуме.
  • самастойна кормяць жывёл у кутку прыроды ў залежнасці ад іх патрэбаў.
  • удзельнічаюць ў падрыхтоўцы корму: мыюць і наразаюць нажом лісце, чысцяць вараная гародніна.
  • самастойна чысцяць клеткі, вальеры. тэрарыум.
  • дзеці мыюць кармушкі, паілкі, паддоны.

Формы арганізацыі працы ў прыродзе:

*даручэньне,

* калектыўная праца ,

* дзяжурства па кутку прыроды

Праца побач:

  • ўдзельнічае ўся група дзяцей.
  • кожны рэалізуе сваё канкрэтнае заданне.
  • вынікі працы ўсіх дзяцей аб'ядноўваюць у агульны вынік

Агульная праца:

  • група дзяцей падзяляецца на падгрупы.
  • кожная падгрупа рэалізуе сваё канкрэтнае заданне.
  • усе падгрупы працуюць адначасова.

вынікі працы ўсіх дзяцей аб'ядноўваюць у агульны вынік

Сумесная праца:

  • Труд падзелены на аперацыі.
  • група дзяцей падзяляецца на падгрупы.
  • кождая падгрупа ажыццяўляе сваю працоўную аперацыю.
  • Падгрупы працуюць па чарзе.
  • вынікі працы ўсіх дзяцей аб'ядноўваюць у агульны вынік

Дзяжурства ў кутку прыроды

Дзіця павінен ведаць:

Ведаць расліны і іх патрэбы

Ведаць спосабы сыходу за раслінамі

Ведаць абавязкі дзяжурных (гл. дадатак)

Комментарии:
Оставлять комментарии могут только авторизованные посетители.