Новости проекта
Разъяснение ситуации с рекламой и предупреждением МАРТ
Обновленные функции Schools.by
Голосование
Пользуетесь ли вы мобильным приложением Schools.by?
Всего 0 человек

Музычнае развіццё дзяцей

Дата: 22 апреля 2020 в 18:40, Обновлено 16 ноября в 06:41

Далучэнне да музыкі уводзячы дзіцяці ў свет хвалююць, радасных перажыванняў, адкрывае яму шлях эстэтычнага асваення жыцця ў рамках, даступных яго ўзросту. Каб адкрыць перад дзіцем дзверы ў гэты свет, трэба развіваць у яго здольнасці, якія дазваляюць паспяхова праяўляць сябе ў музычнай дзейнасці. Трэба перш за ўсё выхаваць у дзіцяці музычны слых і эмацыйную спагадлівасць - два найважнейшых кампанента музычнасці.

 Самы галоўны паказчык музычнасці - эмацыйная спагадлівасць на музыку. Найпростыя сэнсарныя здольнасці ў гэтай галіне з'яўляюцца базай для станаўлення больш складаных асноўных: ладовысотного слыху і пачуцці рытму. Гэты комплекс здольнасцяў выяўляецца пры ўспрыманні музыкі ў слыхавых уяўленнях, у выкананні і творчасць.

  Мова музыкі - гэта мова музычных вобразаў, якія выклікаюць у нас такія пачуцці і перажыванні, якія часам не знаходзяць свайго поўнага, дэталёвага слоўнага выражэння.

 Развіццё эстэтычнага ўспрымання музыкі патрабуе пэўнай сістэмы паслядоўнасці. Дастасавальна да дзяцей дашкольнага ўзросту ўспрыманне музыкі магчыма шляхам падбору адпаведных твораў. Імі прышчапляюцца найпростыя навыкі, якія закладваюць першыя асновы культуры слуханні: уменне выслухаць твор да канца, сачыць за яго развіццём, запамінаць і пазнаваць яго, адрозніваць яго асноўную ідэю і характар, а таксама найбольш яркія сродкі музычнай выразнасці.

 Асаблівае месца ў дзіцячым выканальніцтва займае спеў.

Спевы - самы масавы і даступны выгляд музычнага мастацтва. Яго выхаваўчае ўздзеянне вельмі вялікае дзякуючы адзінству музыкі і слова ў песні. Спеву паслядоўна навучаюць у яслях, дзіцячым садзе, школе, у розных гуртках і г.д. На любой ступені навучання дзяцей вучаць правільным гукаўтварэння, яснага вымаўленню, чыстай, стройнага спеву, злітнасць гучання; фармуюць пеўчае дыханне. Засваенне гэтых навыкаў - шлях да выразнага выканання, да фарміравання слыху і галасы. Развіццё меладычнага слыху асабліва інтэнсіўна адбываецца ва ўмовах навучання спеву, усталёўваецца патрэбнае ўзаемадзеянне слыху і пеўчага голасу. Слых кантралюе якасць спеваў. Спевы займае адно з вядучых месцаў у дзейнасці дзіцяці, якая забяспечвае яго рознабаковае развіццё музычных здольнасцяў.

 Асноўная ідэя методыкі гульні на музычных інструментах - блізкасць да дзіцячай жыцця. Гульня на інструментах павінна паўстаць у побыце дзіцяці і суправаджаць яго вольныя гульні. Гучанне інструментаў асацыюецца з жыццёвымі з'явамі, таму гульня набывае творчы, імправізацыйны характар. Музычны інструмент павінен разглядацца ня як забаўка з дапамогай цацанак, якімі маніпулююць дзеці, а як сродак развіцця ў іх здольнасці самавыяўлення, развіцця найбольш істотных бакоў асобы.

 Музычна - рытмічныя руху - прасвядная глеба для развіцця творчасці дзяцей. Песня, музычная гульня, танец патрабуюць свайго выканання, а выкананне заўсёды павінна адлюстроўваць музычна эстэтычнае змест, якая перададзена ў творах. Працэс дзіцячага музычна-рытмічнага творчасці можа быць прадстаўлены ў наступным выглядзе: музыка- перажыванне-стварэнне музычна гульнявога ладу.

  Творчы пачатак ляжыць у аснове ўсяго жыцця сучаснага чалавека, а музыка тоіць у сабе вялікія магчымасці для творчага развіцця падрастаючага пакалення.

Музычнае выхаванне дзяцей пачынаецца з набыцця вопыту, складовымі часткамі якога з'яўляюцца слуханне музыкі і яе складанне. Творчасць размяшчае дзяцей да свабоды і адкрыццяў. Музычная дзейнасць можа быць творчай, калі ў ёй актыўна ўдзельнічаць: драматызаваць песні, складаць рытмы і песні і г.д. творчество- гэта вытворчасць новага.

Павел Пятровіч Блонскі лічыць, што эстэтычнае выхаванне прадугледжвае фарміраванне творчасці ці ж развіццё ўспрымання і мастацкага густу: «.... кожнае дзіця творца усялякіх, у тым ліку і эстэтычных каштоўнасцяў ......


 

Комментарии:
Оставлять комментарии могут только авторизованные посетители.